Studiul de faţă, Adamclisi - Monumentul Triumfal al
Regelui Burebista, are menirea să scoată la iveală unele
greșeli din trecut și să elaboreze interpretări noi, care să
contribuie, pe de o parte, la îndreptarea acelor greșeli, ce
dăinuie de mult timp și în al doilea rând, să pună în
adevărata sa lumină cultura și vrednicia poporului dac,
al cărui urmaș direct este poporul român.
BUREBISTA REGELE DACILOR
Rezultatul cercetarilor a fost surprinzator. In loc de asemanari si similitudini cu alte monumente romane contemporane, am constatat deosebiri esentiale, pe baza carora am elaborat interpretari noi, ce par mai apropiate de adevar, fiind sprijinite pe dovezi certe si evidente. Concluziile cercetarilor noastre arata ca Monumentul de la Adamclisi nu este trofeul lui Traian, ca scenele de pe metope nu reprezinta luptele romanilor cu dacii din iarna anului 101-102 din Dobrogea, ci luptele dacilor cu o armata de invazie venita din Orientul Apropiat, lupta ce a avut loc intr-un sezon cald de vara. Descifrarea tainelor acestui monument necesita cunostinte aprofundate in domeniul culturii spirituale a popoarelor antice, deoarece pe Monumentul de la Adamclisi se afla simboluri ce reprezinta taine ceresti, cunoscute in antichitate numai de initiatii marilor temple.
Pentru aceasta, consider studiul de fata ca o varianta noua fata de tot ce s-a scris pâna acum, care vine sa imbogateasca fondul de cunostinte cu privire la acest monument si sa ofere o cale de cunoastere a adevarului istoric din acea epoca. Monumentul de la Adamclisi este el in adevar trofeul lui Traian? Sunt multe dovezi contrare unei astfel de ipoteze. Iata câteva mai importante: Luptele lui Traian cu dacii in Dobrogea au avut loc in iarna anului 101-102, cu alte cuvinte in lunile decembrie, ianuarie si februarie. Sculpturile Monumentului nu arata nici o marturie de iarna, ci din contra, un sezon cald de vara. Sunt aratati luptatori goi pâna la brâu, desculti sau cu sandale, copaci infrunziti, stejari infrunziti cu ghinda ajunsa la maturitate, ce indica cu precizie lunile iulie si august ca data când a avut loc batalia. Din moment ce sculpturile de pe monument arata un sezon de vara al luptelor, se poate spune cu toata certitudinea, ca ele se refera la o alta batalie decât cea a lui Traian cu dacii din iarna anului 101-102. Izvoarele istorice spun ca dacii au fost ajutati in luptele contra romanilor din Dobrogea de o formatie de cavalerie sarmata.
Sculpturile de pe metope nu arata nici un adversar calare, nici un calaret sarmat, asa cum sunt ei reprezentati de reliefurile de pe Columna lui Traian, ce se refera la primul razboi cu dacii. Faptul ca pe Columna este reprezentata lupta cu cavaleria sarmata si ca pe Monumentul de la Adamclisi lipseate o astfel de reprezentare, desi Monumentul este cladit tocmai in regiunea unde au avut loc acele lupte, constituie inca o dovada certa ca metopele se refera la o alta batalie decât aceea a lui Traian din Dobrogea. In acest caz ramâne de lamurit cine sunt beligerantii si care este data acestor lupte. Calaretii de pe metope, presupusi romani de Gr. Tocilescu, sunt imbracati in camasi de zale din fier sau cu solzi din piele dura. Unii sunt cu capul descoperit (Metopele 1 ai 2) iar altii poarta coif metalic pe cap. Toti sunt inarmati cu sulita, sabie si scut (Metopele 3, 4, 5, 6 ai 7). Daca acestia ar fi in adevar calareti romani, ar trebui sa fie la fel imbracati si sa poarte aceleasi arme ca cei reprezentati pe reliefurile Columnei. Calaretii romani de pe columna au imbracaminte din pânza de in, sau cânepa, si pe deasupra poarta o tunica confectionata dintr-un material mai gros, ce pare a fi din piele supla, terminata pe solduri si la mâneci cu colturi in forma de dinti de fierastrau. Calaretii romani de pe columna se deosebesc in totul de cei de pe metope. Aceasta deosebire spune de la sine ca, luptatorii calareti de pe metope nu sunt romani, neavând nimic asemanator cu calaretii romani de pe Columna. O alta constatare care surprinde este ca luptatorii calareti de pe metope nu seamana nici cu calaretii daci reprezentati pe Columna.
Deosebirile constatate ne spun ca metopele reprezinta calareti dintr-o alta armata ai sigur din alt timp. Infanteristii, considerati pâna acum soldati romani, reprezentati pe metope, au o caracteristica comuna, aproape toti sunt imbracati in zale de fier ai inarmati unii cu sulita, sabie ai scut, altii cu pilum, sabie si scut, iar altii numai cu sabie si scut. Infanteristii zisi romani de pe metope nu au nimic comun cu infanteristii reprezentati pe Columna, care sunt imbracati in tunica scurta, de pânza sau de piele supla, terminata pe solduri si la mâneci cu colturi in forma de dinti de fierastrau. Invadatorii infatisati pe metope ca si prizonierii de pe metope si cei legati cu mâinile la spate de câte un copac, au aspect oriental, cu barba lunga si ascutita, unii cu barba lunga impletita in suvite subtiri dupa moda persana si asiriana antica. Pe cap poarta boneta impletita. Unii din ei poarta la boneta, in partea dreapta, un ciucure. Acest ciucure a fost confundat de cercetatorii care s-au ocupat de Monumentul de la Adamclisi, cu nodusul format din parul capului, purtat de unele triburi germanice si a provocat multe discutii contradictorii si fanteziste. Intre nodusul din par si ciucure exista o deosebire tipica. Nodusul este o legatura plata putin proeminenta, pe când ciucurele are forma aproape sferica. Ciucurele pe metopele 17, 20 dar mai cu seama pe metopa 23 este redat in relief pronuntat, ceea ce il face de neconfundat cu nodusul. La stabilirea tipului unei persoane este necesar sa se ia in considerare cât mai multe semnalmente caracteristice.
Germanii pe Columna sunt aratati ca aliati ai romanilor, deci ei nu pot figura in acelasi timp si ca adversari in tabara dacilor. Ei pe Columna sunt reprezentati cu capul descoperit, barba tunsa scurt si cu pantaloni din pânza neteda. Luptatorii adversari de pe metope poarta pe cap boneta crosetata cu un ciucure in partea dreapta, barba lunga si impletita in suvite subtiri, pantaloni crosetati cu dungi adânci, iar ca profil moral, total diferiti de cel al germanilor de pe Columna.Toate aceste deosebiri resping ideea ca luptatorii ce poarta un ciucure la boneta de pe metope ar fi de origine germana. Dar nu numai intre armate exista deosebiri esentiale, ci si in portul femeilor dace. Femeile dace reprezentate pe metopele 48 ai 49 sunt imbracate cu rochii lungi, ce lasa sa se vada numai laba piciorului descult, un fel de camasa dreapta, cu mânecile scurte si incretita la gât, ce amintesc de iile portului national al româncelor. Peste mijloc sunt incinse cu un cordon rasucit in forma de frânghie.
Au capul descoperit si parul adunat si prins la ceafa. Femeile dace reprezentate pe Columna poarta haine mai evoluate si cu un rafinament superior. Rochiile sunt lungi si cad in pliuri ample iar mânecile sunt lungi. Pe deasupra rochiei poarta un fel de sal prins in fata sub sâni, printr-o brosa, care cade in falduri largi peste coapse in jos catre spate pâna sub genunchi. Parul capului este legat cu o naframa la ceafa, in picioare poarta incaltaminte uaoara. Concluzia ce se poate formula din deosebirile imbracamintei femeilor dace, este ca Monumentul de la Adamclisi este mai vechi decât Columna, cu o epoca istorica, cu un numar de ani suficient de mare ca portul femeilor dace sa poata evolua de la forma Adamclisi la cea de pe Columna. Monumentul de la Adamclisi pare a fi de origine dacica
Un studiu al compozitiei Monumentului conduce la convingerea ca el ar fi opera unui initiat. Scriitorii antici sunt unanimi in a spune ca Marele Preot al dacilor cunostea tainele Cerului si ale Pamântului, cu alte cuvinte el era un initiat in stiintele spirituale. Semnele geometrice de pe Monument sunt simboluri, care in limba initiatilor reprezinta forte ceresti ajutatoare omului. Pentru restul oamenilor aceste semne nu au nici un inteles, pentru ca nu stiu ce reprezinta ele. Acest fapt ne face sa credem ca Marele Preot al dacilor ar fi fost singurul in stare sa conceapa compozitia Monumentului de la Adamclisi, pe motiv ca nimeni altul nu era in stare de o asemenea conceptie, in spatiul in care a fost construit.
Existenta ei dovedeste asadar, cauzele bataliei si motiveaza importanta victoriei repurtata de daci asupra invadatorilor. Ea justifica construirea Monumentului de la Adamclisi, ca simbol al salvarii poporului dac. Semnele geometrice de pe parapetul crenelat de pe placile de piatra care separa sculpturile prizonierilor, nu fac parte dintr-un alfabet vechi oriental necunoscut, dupa cum a spus C. W. Wutzer, ai nici nu sunt simple elemente de ornamentatie, ci sunt simboluri, care dupa credinta poporului dac reprezinta fortele cerului, care i-au ajutat pe daci sa-i invinga pe dusmani. Prezenta acestor semne pe Monumentul de la Adamclisi este o dovada certa in plus, ca autorul Monumentului nu poate fi decât Marele preot Deceneu si regele Burebista, care cunosteau tainele cerului, dupa cum atesta izvoarele istorice vechi. Fresca crenelurilor cu prizonieri incadrata de semnele geometrice s-ar putea traduce in vorbe astfel: Mica armata dacica a invins marea armata de invazie cu ajutorul cerului, iar pe dusmani i-a dat legati in mâinile dacilor.
"In ceea ce urmeaza voi scrie despre cea mai mare tara care se intindea din Asia Mica pina in Iberia si din nordul Africii pina dincolo de Scandinavia, tara imensa a Dacilor" DIONISIE PERIEGETUL 138 d.h CONCISA,PASIONANTA,CAPTIVANT ILUSTRATA O carte pentru cei interesati de istorie dar mai ales pentru cei ce n-au iubit-o pina acum.
"In ceea ce urmeaza voi scrie despre cea mai mare tara care se intindea din Asia Mica pina in Iberia si din nordul Africii pina dincolo de Scandinavia, tara imensa a Dacilor" - DIONISIE PERIEGETUL 138 d.h. CONCISA, PASIONANTA, CAPTIVANT ILUSTRATA.
O carte pentru cei interesati de istorie dar mai ales pentru cei ce n-au iubit-o pina acum.
O carte pentru cei interesati de istorie dar mai ales pentru cei ce n-au iubit-o pina acum.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
These Pictures are so nice and natural.
RăspundețiȘtergeremultumesc
RăspundețiȘtergereThe monument was decorated with a large inscription dedicated to Mars Ultor (the revenger). The inscription has been preserved fragmentarily from two sides of the trophy hexagone, so it could be reconstructed as follows:[2]
RăspundețiȘtergereMARTI ULTOR[I]
IM[P(erator)CAES]AR DIVI
NERVA[E] F(ILIUS) N[E]RVA
TRA]IANUS [AUG(USTUS) GERM(ANICUS)]
DAC]I[CU]S PONT(IFEX) MAX(IMUS)
TRIB(UNICIA) POTEST(ATE) XIII
IMP(ERATOR) VI CO(N)S(UL) V P(ater) P(atriae)
?VICTO EXERC]ITU D[ACORUM]
?---- ET SARMATA]RUM
corect. ce ne facem cu inscriptia , si ea tot de deceneu a fost facuta!curentul acesta de "dacizare" mai are un pic si contesta si cucerirea romana a daciei!
ȘtergereSi?
ȘtergereCare ar fi problema?
Dumneata, daca ai prashi doar 14% dintr-un hectar, s-ar chema ca ti-ai prasit tot terenul? sau, s-ar chema ca ai prasit 1ha?
Procentul cucerit din Dacia nu trebuie confundat cu totalitatea Daciei.
Mergi dumneata la service sa-ti repare mesterii doar 14% din defectiune si pleaca multumit la drum ca ti-ai reparat masina.
Bogdan Petriceicu HAŞDEU spune că
RăspundețiȘtergereDaniel Roxin,MINTE,
MINTE CU NERUŞINARE!
Motto :
"Un popor FĂRĂ CULTURĂ,
este UN POPOR UŞOR DE MANIPULAT"
Immanuel KANT
„cine NU-ŞI CUNOAŞTE TRECUTUL
NU poate înţelege prezentul
şi NU va putea să vadă viitorul”.
După ce în mod ticălos şi MINCINOS s-a folosit de Eminescu pentru a-şi fundamenta « MANIPULĂRILE TULBURĂTOARE »,ESCROCUL NERUŞINAT toxinKGB s-a folosit şi de Haşdeu în acelaşi chip !
Cică Haşdeu se declara DOAR DAC şi că ÎI URA PE ROMANI !
După ce veţi citi ce am postat mai jos mă întreb,îl veţi mai credita vreodată cu încrederea voastră pe acest toxinKGB CARE MINTE,MINTE,MINTE FĂRĂ OPRIRE, FĂRĂ SĂ CLIPEASCĂ ?
Bogdan Petriceicu-Haşdeu (1836, s. Cristineşti, jud. Cernăuţi -1907), lingvist, istoric şi scriitor român din judeţul Hotin, una dintre cele mai proeminente personalităţi ale culturii române din secolul al XIX-lea, având pregătire enciclopedică. Cunoştea limbile română,rusă, franceză, germană, latină, elină şi altele, în total 26 (tatăl său, Alexandru Hâjdeu, cunoştea 11 limbi). A fost membru al Academiei Române, membru corespondent al Academiei de Ştiinţe din Petersburg (1883), membru de onoare al societăţilor ştiinţifice lingvistice din mai multe ţări europene şi din SUA. A studiat la Viniţa, Cameniţa, Chişinău şi Harkov. Fiind urmărit de poliţie pentru activităţi antiţariste, Bogdan Petriceicu-Haşdeu se refugiază în 1857 în Principatele Române. A fost, pe rând, judecător, profesor secundar, director al Arhivelor statului şi profesor de filologie comparată la Universitatea din Bucureşti. A condus publicaţiile periodice „ROMÂNIA” (1858), „Din Moldova” („Lumina”)(1862-1863), „TRAIAN” (1869-1870), „COLUMNA LUI TRAIAN” (1870-1877 şi 1882-1883) şi revistele satirice „Aghiuţă” (1863-1864) şi „Satyrul” (1866).
Alooo,toxinKGB,ai auzit ce publicaţii A CONDUS cel ce chipurile « îi ura pe romani » ?
Să repetăm,şocul ADEVĂRULUI este uneori prea mare pentru cei ce l-au crezut chiar şi pentru o clipă pe acest ESCROC .
Bogdan Petriceicu-Haşdeu a condus publicaţiile „ROMÂNIA” , „TRAIAN” „COLUMNA LUI TRAIAN” !
Cum i-ar spune « MARII DACI » care se semnează cu pseudonime englezeşti ?
« COOL HUSTLER » ?
« POKER FACE » ?
Mda.Merge.
“toxinKGB POKER FACE”….
Deci Bogdan Petriceicu-Haşdeu a condus publicaţiile „ROMÂNIA” , „TRAIAN” „COLUMNA LUI TRAIAN” !
Haşdeu ăla care « îi ura pe romani « după toxinKGB ?
Da.Chiar acela.
Dar să mergem mai departe
Bogdan Petriceicu-Haşdeu a militat pentru Unirea Principatelor, a sprijinit ideea împroprietăririi ţăranilor. Este întemeietorul lingvisticii, filologiei şi lexicografiei ştiinţifice ROMÂNEŞTI.
ROMÂNISMUL lui Bogdan Petriceicu-Haşdeu ar putea fi demonstrat prin denumirile unor lucrări ale sale, care conţin derivate de la etnonimul „ROMÂN”: Limba slavică la ROMÂNI până la anul 1400 (1869), Etimologicum Magnum ROMANIAE, în 4 vol. (1886-1898), care
este un vast dicţionar al limbii ROMÂNE, Cărţile poporane ale ROMÂNILOR (1879), precum şi prin poezia Să vorbim ROMÂNEŞTE, publicată în „Amicul familiei”, nr. 4, din 16 decembrie 1879.
« Etimologicum Magnum ROMANIAE » ?
« ROMANIAE » ?
Nu « DACIAE » BĂI toxinKGB ?
Bogdan Petriceicu-Haşdeu a scris 4(PATRU)volume timp de 12(DOISPREZECE)ani,despre « ROMANIAE » pe care după mintea ta seacă ….O DISPREŢUIA ?
Bogdan Petriceicu HAŞDEU spune că
RăspundețiȘtergereDaniel Roxin,MINTE,
MINTE CU NERUŞINARE!
Urmează dovezi şi din alte lucrări ale acestui titan al gândirii umane. E prea mare Haşdeu pentru a nu-i evidenţia şi puternica SA CONŞTIINŢĂ ROMÂNEASCĂ.
Ne vom opri, mai întâi, asupra monografiei Ioan-Vodă cel Cumplit, în care străluceşte patriotismul şi ROMÂNISMUL cărturarului nostru. Amintim că titlul complet al monografiei, scrisă la 1865,este Ioan Voda cel Cumplit, aventurile, domnia, războaiele, moartea lui, rostul său în istoria universala şi în viaţa POPORULUI ROMÂN, 1572-1574.
Aşadar, în opera sa găsim o abundenţă de termeni cu sens etnic: „LA ROMÂNI”, „ŢĂRIŞOARĂ ROMÂNĂ”, „principi ROMÂNI” şi „domni ROMÂNI”; „căci ROMÂNII, ei singuri între toate popoarele creştine, nu produseră nici un sfânt calendaristic din propriul lor sân...", „chestiunea proprietăţii teritoriale la ROMÂNI”, „inscripţiune ROMÂNEASCĂ”, „căci ROMÂNII nu prea au bani de dat cu împrumut”, „leu ROMÂN este numit Ioan-Vodă” etc.
„moldovenii strigaseră cu glasuri mari:
«Vom pieri toţi lângă măria ta! Toţi vom pieri!»,
iar în pagina următoare enciclopedistul conchide:
„Aşa era jurământul OSTAŞULUI ROMÂN”.
Bogdan Petriceicu Haşdeu :
„TOŢI ROMÂNII FĂLINDU-SE CU ORIGINEA LOR DIN DESTRĂMATA ROMĂ IMPERIALĂ”.
Aloo,toxinKGB,ştii să citeşti ?
Vezi şi tu ce văd şi eu sau…?
Haşdeu ăla care SE DECLARA DOAR DAC şi îi « dispreţuia pe romani » scria că TOŢI ROMÂNII se mândresc cu originea lor ROMANĂ ?
Da.Chiar acela.
Dar să mergem mai departe .
În Introducţiune la monografie Haşdeu menţionează că atunci când în a doua jumătate a sec. al XVI-lea în majoritatea ţărilor Europei, inclusiv în Turcia, „sceptrurile sunt mânuite de popi, de copii, de zero (adică de nulităţi), de nebuni, de beţivi”, şi „tocmai atunci într-o ŢĂRIŞOARĂ ROMÂNĂ apare un principe pe care numai cea mai neagră trădare îl putu opri de a nu da o altă faţă a Europei, fundând pe Peninsula Balcanică un nou imperiu latin.
Un mare administrator! Un mare politic! Un mare general!”.
Expresia „ ŢĂRIŞOARĂ ROMÂNĂ ”, apoi faptul că Petru Rareş este numit de Haşdeu „ilustru PRINCIPE ROMÂN”, precum şi termenii şi expresiile menţionate care evidenţiază anume aspectul etnic, ROMÂNESC, demonstrează cât se poate de clar conştiinţa lui Haşdeu despre identitatea sa NAŢIONALĂ ROMÂNEASCĂ.
Toţi pentru el SUNT ROMÂNI.
Acest mare adevăr este expus şi în studiul intitulat Desţărarea lui Petru Rareş. Vorbind de „politica lui Rareş în privirea românilor din Ardeal”, Haşdeu zice:
„ROMÂNII din Moldova şi acei din Ardeal sunt copii d-un tată şi de-o mamă”.
Dar pe ce date istorice se baza Haşdeu când scria acestea ?
Pe faptul că lupta pentru RE-UNIFICAREA TUTUROR ROMÂNILOR într-o singură ţară este evocată şi de vechile cronici :
În Dieta poloneză, Taranowski afirmă despre PETRU RAREŞ că :
„ …nutreşte gândul măreţ al înfăptuirii
unui REGAT AL TUTUROR VALAHILOR PÂNĂ LA DUNARE”.
(Vezi p.314-315 Istoria adevărului istoric Vol.II Prof. A.Deac).
ROMÂNISMUL la Bogdan Petriceicu-Haşdeu este incontestabil.
Aloo,se aude tavarişci toxinKGB ?
ROMÂNISMUL,adică LATINITATEA ROMÂNILOR şi nu OPUSUL ei, »DACISMUL » mincinos.
Balada Magda lui Arbure
de Bogdan Petriceicu-Haşdeu
( vorba lui Vodă după moartea lui Arbure)
Lăsaţi bocituri de copii!
Vîteji ca şi dânsul avem noi o mie,
0 mie şi sute de mii!
Întreaga Moldovă de hatmani e plină;
D-un chip, d-o făptură, d-un os!
Văzut-aţi la naiba O MUMĂ ROMÂNĂ
Să crească un fiu ticălos?
Atunci ROMÂNIA se şterge din lume,
Când ţara-i din Pont în Carpaţi
În stare va fi să-i înşire anume
Pe cei ce-s născuţi împăraţi!.....
Să ne referim şi la cântecul bătrânesc Ştefan şi Radu, scris de B. Petriceicu Haşdeu la 1874, în care Ştefan cel Mare şi Radu-Vodă al Munteniei sunt doi fraţi, „DOI ROMÂNI”.
Aloo,toxinKGB,se aude ?
DOI ROMÂNI şi NU « doi daci ».
Reproducem anume spusele şoimului nemuritor, din care se profilează crezul lui Haşdeu în Unirea viitoare a ROMÂNILOR:
Bogdan Petriceicu HAŞDEU spune că
RăspundețiȘtergereDaniel Roxin,MINTE,
MINTE CU NERUŞINARE!
Ştefan şi Radu
(1874)
de Bogdan Petriceicu Haşdeu
(fragment)
Agerul şoiman bătrân,
Frate NEAMULUI ROMÂN,
Se uită de sus cu jale
La cei doi voinici din vale,
Şi-şi grăia cu graiul său:
Când eram mai tânăr eu,
Moldovenii
Şi Muntenii,
Ardeleni
Şi Bănâţeni
Încă nu erau pe lume,
Toţi purtând un singur nume.
Dar-ar Domnul să mai dea
Iar aşa să-i poci vedea!...
25 mai 1867. ROMÂNUL bucovinean Bogdan Petriceicu-Haşdeu publică în
„Perseverenţa”, nr. 23, un studiu cu titlul Unirea.
Pentru el Unirea de la 1859 e cea mică. El e cu gândul la Unirea cea mare. Bogdan Petriceicu-Haşdeu:
„...Cinci secoli au suspinat românii dincoace şi dincolo de Milcov,şi cu fiecare suspin dispărea câte o undă din patul acestui styh de dezbinare, până ce, în fine,infernalul râuleţ s-a evaporat cu totul din căldura puternicului dor naţional; astăzi Milcovul nu mai există moralmente!... Din fundul unui sătuleţ din Transilvania se renalţă numeroase voci, strigând cu fală în gura mare:
„Toţi românii sunt fraţi”, şi şoptind apoi aşa zicând printre rînduri: „Aşteptăm oara Unirii”...Aşadar, chestiunea ce ne va preocupa în acest studiu de înaltă politică nu este unirea cea mică, realizată deja între ambele ţărmuri ale Milcovului,
ci UNIREA CEA MARE,
de realizat de acum înainte între toate pâraiele ce trebuie să se verse în oceanul românesc; între toate acordurile fără care nu se poate armoniza hora noastră naţională, între toate pietricelele, câte sunt necesare pentru a reconstitui anticul mozaic:
Dacia lui Traian!”.
"Dacia lui Traian!” ?
DACIA LUI TRAIAN ?
Cum gaspadin toxinKGB ,Haşdeu ăla care SE DECLARA DOAR DAC şi îi « dispreţuia pe romani » numea ROMÂNIA…. DACIA LUI TRAIAN ?
Ca şi Mihai Eminescu,cel care declara « DA,DE LA ROMA VENIM » şi îşi saluta « fraţii din DACIA TRAIANĂ » ?
Parcă Traian era duşmanul de moarte al lui Haşdeu(cel puţin după matale gaspadin toxinKGB).
A te declara DIN DACIA TRAIANĂ şi nu DOAR din Dacia nu o fi aşa un mod de a te mândri cu originea ta DUALĂ,NU DOAR DACĂ CI ŞI ROMANĂ ?
Nu o fi aşa un mod AL LUI HAŞDEU de se mândri cu ROMANITATEA şi LATINITATEA neamului nostru ROMÂNESC?
Dar să mergem mai departe.
Bogdan Petriceicu HAŞDEU spune că
RăspundețiȘtergereDaniel Roxin,MINTE,
MINTE CU NERUŞINARE!
Haşdeu descrie în nuvela istorică “Ursita” relaţia între ROMÂNI şi cei ce mai târziu LE VOR FI CĂLĂI şi OCUPANŢI-RUŞII.
ROMÂNISMUL lui Haşdeu este şi aici IDEEA CĂLĂUZITOARE fapt dovedit de expresiile folosite în nuvela istorică Ursita, în care marele nostru cărturar descrie măritişul fiicei lui Ştefan cel Mare Elena cu Ioan, fiul ţarului rus.
Prin utilizarea terminologiei de sorginte românească - „popor român”, „România”, „brânduşa României”, „nora româncă”, „limba română”, „fiul româncei”, „gloria sângelui român” – Haşdeu înveşniceşte binecuvântarea unui tată care era Ştefan cel Mare şi Sfânt, domnul Moldovei, dar şi al tuturor românilor, către fiică, cum este Elena, numită
„ideal de frumuseţe zugrăvit în basmele poporului român”.
Această binecuvântare e făcută Elenei înainte de a o trimite la moscal şi inclusă într-o carte scrisă pe pergament cu slove de aur:
„Ia, Eleno, acest letopiseţ, în care sunt scrise vitejeştile fapte ale ţării tale; citeşte în oricare parte a lumii te va arunca soarta, citeşte-1 şi ADU-ŢI AMINTE CĂ EŞTI ROMÂNCĂ”.
« ADU-ŢI AMINTE CĂ EŞTI ROMÂNCĂ” » ?
Haşdeu,DACUL ANTI-ROMAN(după toxinKGB) a atribuit această poruncă părintească marelui ROMÂN Ştefan cel Mare şi Sfânt ?
Cum e posibil ?
Eu după ce am urmărit « MINCIUNILE tulburătoare » eram sigur că Haşdeu trebuia să fi scris :
« ADU-ŢI AMINTE CĂ EŞTI …DACĂ ” » ?
Dar să continuăm…
Letopiseţul, pe care marele Ştefan i-l dăduse Elenei spre A NU UITA NICIODATĂ CĂ E ROMÂNCĂ , scrie tot Haşdeu,începea cu următoarele cuvinte:
„ROMÂNII îşi trag viţa din RÂMLENII CEI VECHI, iar cine au
fost RÂMLENII CEI VECHI o ştie lumea...”.
« ROMÂNII îşi trag viţa din RÂMLENII CEI VECHI « ???
Şoc şi groază !
Aloo,toxinKGB,ştii să citeşti ?
Vezi şi tu ce văd şi eu sau…?
Cum, Haşdeu ăla care SE DECLARA DOAR DAC şi îi « dispreţuia pe romani » scria că « ROMÂNII îşi trag viţa din RÂMLENII CEI VECHI « ?
Da.Chiar acela.
Dar să mergem mai departe …
Bogdan Petriceicu HAŞDEU spune că
RăspundețiȘtergereDaniel Roxin,MINTE,
MINTE CU NERUŞINARE!
Descriind episodul cu întemniţarea fiicei şi a nepotului Dimitrie al lui Ştefan cel Mare,Haşdeu încheie nuvela Ursita cu cuvintele de MARE DURERE ŞI URĂ CONTRA MUSCALULUI, dar şi cu demnitate şi mândrie pentru neamul ROMÂNESC:
„În 1504 a venit vestea la Ştefan-Vodă că fiica sa se stinge cu încetul, ca licurinda lumină a candelei, în neagra închisoare.
Bătrânul Domn făcu o cruce, se gândi şi zise:
«Datoria părinţilor este de a muri mai înainte de copii».
Şi el muri. La începutul anului 1505 Elena află că tatăl său nu mai este; această fatală ştire fu pentru nefericita jertfă ca groaznica voce a îngerului de moarte. »
Aşadară, conchide cu regret şi ură enciclopedistul, chiar de la cea dintâi legătură a noastră cu străbunii OCUPANŢILOR RUŞI,
« muscalul împinse în mormânt pe cea mai frumoasă ROMÂNCĂ şi pe cel mai viteaz ROMÂN”.
« cea mai frumoasă ROMÂNCĂ şi pe cel mai viteaz ROMÂN” ?
Şi eu care eram sigur(după ce am vizionat « MINCIUNILE tulburătoare » că Haşdeu DACUL nu putea scrie decât despre « cea mai frumoasă DACĂ şi cel mai viteaz DAC”.
Aloo,toxinKGB,nu ai obosit SĂ TOT MINŢI ?
De unde AI SCORNIT “ura” şi “dispreţul” lui Haşdeu faţă de STRĂMOŞII NOŞTRI ROMANI?
Acestea sunt convingerile, acesta este CREZUL NAŢIONAL ROMÂNESC, ROMÂNISMUL puternic înrădăcinat în inima şi-n conştiinţa lui Bogdan Petriceicu Haşdeu,cărturar ROMÂN moldovean, care de-a lungul întregii sale vieţi a perpetuat ideea clară şi mereu sfântă că el aparţine străvechiului şi NOBILULUI NEAM ROMÂNESC, NEAM CE O ARE PE ROMA MAICĂ.
Ea ne convinge o dată în plus că ROMÂNISMUL marelui cărturar moldovean era profund conştientizat.
Descriind episodul cu întemniţarea fiicei şi a nepotului Dimitrie al lui Ştefan cel Mare,Haşdeu încheie nuvela Ursita cu cuvintele de MARE DURERE ŞI URĂ CONTRA MUSCALULUI, dar şi cu demnitate şi mândrie pentru neamul ROMÂNESC:
„În 1504 a venit vestea la Ştefan-Vodă că fiica sa se stinge cu încetul, ca licurinda lumină a candelei, în neagra închisoare.
Bătrânul Domn făcu o cruce, se gândi şi zise:
«Datoria părinţilor este de a muri mai înainte de copii».
Şi el muri. La începutul anului 1505 Elena află că tatăl său nu mai este; această fatală ştire fu pentru nefericita jertfă ca groaznica voce a îngerului de moarte. »
Aşadară, conchide cu regret şi ură enciclopedistul, chiar de la cea dintâi legătură a noastră cu străbunii OCUPANŢILOR RUŞI,
« muscalul împinse în mormânt pe cea mai frumoasă ROMÂNCĂ şi pe cel mai viteaz ROMÂN”.
« cea mai frumoasă ROMÂNCĂ şi pe cel mai viteaz ROMÂN” ?
Şi eu care eram sigur(după ce am vizionat « MINCIUNILE tulburătoare » că Haşdeu DACUL nu putea scrie decât despre « cea mai frumoasă DACĂ şi cel mai viteaz DAC”.
Aloo,toxinKGB,nu ai obosit SĂ TOT MINŢI ?
De unde AI SCORNIT “ura” şi “dispreţul” lui Haşdeu faţă de STRĂMOŞII NOŞTRI ROMANI?
Acestea sunt convingerile, acesta este CREZUL NAŢIONAL ROMÂNESC, ROMÂNISMUL puternic înrădăcinat în inima şi-n conştiinţa lui Bogdan Petriceicu Haşdeu,cărturar ROMÂN moldovean, care de-a lungul întregii sale vieţi a perpetuat ideea clară şi mereu sfântă că el aparţine străvechiului şi NOBILULUI NEAM ROMÂNESC, NEAM CE O ARE PE ROMA MAICĂ.
Ea ne convinge o dată în plus că ROMÂNISMUL marelui cărturar era profund conştientizat.
Citeşte şi plângi gaspadin MANIPULATOR toxinKGB !
Haşdeu « dacul » cel ce « îi dispreţuia pe romani » a scris şi minunata poezie de mai jos.
Să-ţi fie ruşine Daniel Toxin !
Bogdan Petriceicu HAŞDEU spune că
RăspundețiȘtergereDaniel Roxin,MINTE,
MINTE CU NERUŞINARE!
Citeşte şi plângi gaspadin MANIPULATOR toxinKGB !
Haşdeu « dacul » cel ce « îi dispreţuia pe romani » a scris şi minunata poezie de mai jos.
Să-ţi fie ruşine !
Citeşte ,TACI ŞI ÎNGHITE DANIEL ROXIN !
Şi uite aşa s-au dus la canalizare INFECTELE « MINCIUNI tulburătoare ».
Să vorbim ROMÂNEŞTE
(1879)
de Bogdan Petriceicu-Haşdeu
Cugetarea ROMÂNEASCĂ
Are portul ROMÂNESC.
Nu lăsaţi dar s-o ciuntească
Cei ce limba ne-o pocesc.
Când ROMÂNUL se-ndârjeşte
Din ţâţână când mi-l scoţi,
El îţi toarnă ROMÂNEŞTE
Un blestem de şapte coţi.
Când de dragoste se-aprinde
El vorbeşte lin şi blând,
Încât dorul te cuprinde
Dulcea-i vorbă ascultând.
Niciodată altă limbă,
De pre buze ROMÂNEŞTI,
Nu se-ndoaie, nu se schimbă,
După gândul ce gândeşti.
La mânie, la iubire,
La suspin şi chiuit,
După chiar a noastră fire
Graiul nostru e croit.
La iubire, la mânie,
La chiot şi la suspin,
ROMÂNIA-I ROMÂNIE,
Cu fagur şi cu pelin.
ROMÂNIMEA cât trăieşte
Graiul nu şi-l va lăsa.
Să vorbim dar ROMÂNEŞTE:
Orice neam cu limba sa!.
Mai terminati odata cu aia 14% !!! Ma ia campii cand vad atata prosteala. 14% din Dacia lui Burebista nu mai este 14% din Dacia lui Decebal, care s-a micsorat considerabil ! 14% din Dacia lui Burebista facea cam 74 % din Dacia lui Decebal. Si romanii au venit cam pe vremea lui Decebal daca nu ma insel....Da, si cu inscriptia ce facem ? Dacomania asta distruge enorm, acolo sunt aratati soldati din armata romana, dar din trupele auxiliare, aia aveau dotarea armatei dar pastrau multe specificitati !
RăspundețiȘtergereRomanii nu purtau un singur gen de armura.In general legiunile purtau armura segmentata (lorica segmentata) frecvent aparand in scenele din columna.De asemenea fusese adoptata si armura lamelara, tot din metal (nu din piele), anume lorica squamata, in a 6-a poza de jos in sus se vede limpede, precum e vizibila si armura segmentata pentru bratul drept (manica laminata), ca mijloc de protectie impotriva unei contre cu falxul in timpul miscarii de injunghiere cu gladiusul (falxul fiind arma mai lunga, cu raza de actiune mai mare decat gladiusul, putea "taxa" o miscare de injunghiere pornita prea de departe, cu intinderea completa sau aproape completa a bratului drept).Revenirea legiunilor la lorica hamata (camasa de zale) nu a vut loc inca, ci mai tarziu, spre a doua jumatate a sec 3 d.Hr, dar o purtau trupele auxiliare. Este posibil ca totusi unele din legiunile mai vechi infiintate sa fi avut echipament specific timpului infiintarii (purtand deci hamata). Totusi, in general, romanii preferau in general expunerea segmentatei, fiind brevet Roman, in timp ce camasa de zale au luat-o de la celti.Specific, batalia de la Tapae a fost deschisa de catre trupele auxiliare, legiunile intrand cam din momentul in care trupele dace au fost complet angajate in lupta, "deconspirand inclusiv rezervele", practic facandu-l pe inamic sa isi puna in miscare trupele si sa isi "deconspire" pozitiile, inclusiv rezervele.
RăspundețiȘtergerePoza a 5-a de jos in sus, se vad clar lictorii.
Printre multe, multe detalii care pot fi discutate, unul de natura tehnica ar fi ca dacii, identic faptului ca nu cunosteau cimentul, betonul, mortarul (apropo de "podul lui Burebista"), nu cunosteau nici basorelieful.Ca in cazul podului de beton si piatra, nu exista nici un precedent si nici un post-cedent dac (nu s-a descoperit nimic pe teritoriul Daciei pina la cucerirea romana nici continand ciment si nici avand basorelief).
"Calaretii romani de pe columna se deosebesc in totul de cei de pe metope. Aceasta deosebire spune de la sine ca, luptatorii calareti de pe metope nu sunt romani, "
RăspundețiȘtergerenu, spune de la sine o mare carenta de cunostinte in domeniul istoriei romane si a masinii de lupta romane si evolutiei ei in toate perioadele sale (regat, republica, imperiu timpuriu, imperiu tarziu).A se specifica, impotriva dezinformarii, ca ei NU "se deosebesc in totul".Probabil daca autorul ar fi vazut o scena a unei batalii cu samnitii sau cu galii lui Brennus, ar fi zis ca e un fals, ca romanii nu au avut nimic a face cu episoadele alea, pentru simplu fapt ca pe atunci veteranii romani (triarii) aratau ca si hoplitii greci.Oricum, in general, nu a existat in nici o perioada o singura forma batuta in cuie a expunerii armatei romane.Apropo de cunoasterea acestor lucruri, evident asta nu este obligatorie, mai ales daca, dacist fiind, refuzi sa-i accepti si pe Romani ca stramosi, doar ca ar trebui sa fie o obligatie (cel putin morala) sa nu scrii despre lucruri pe care nu le stapanesti.Si din nou, nici macar nu se incearca sa se ia in calcul si trupele auxiliare (prezente si in cavalerie, nu numai in Infanterie).
"Luptatorii adversari de pe metope poarta pe cap boneta crosetata cu un ciucure in partea dreapta, barba lunga si impletita in suvite subtiri, pantaloni crosetati cu dungi adânci, iar ca profil moral, total diferiti de cel al germanilor de pe Columna"
Aia sunt burii daci, nu burii tribul germanic.Totusi au fost si grupuri de germanici in randurile aliatilor lui Decebal si anume cvazii (quadi), un subgrup al suebilor care purtau exact ciucurii cu pricina.Sunt in metope reprezentati si printre prizonieri, ca si sarmatii dealtfel.
Ca si concluzii de ansamblu, daca nu iti explici anumite lucruri, iei in calcul si ipoteza ca (virgula) cunostintele proprii nu ar acoperi aria, nu te apuci sa "rastorni" totul cu ipoteze personale. Articolul este exact in acelasi trend si stil cu cel despre podul de la Drobeta.
putem completa colectia de poze, care expun din plin si legionari, si auxiliari, si daci, ba chiar si pe Traian:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:AdamclisiMetope14.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:AdamclisiMetope36.jpg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:AdamclisiMetope24.jpg
bur captiv
http://en.wikipedia.org/wiki/File:MetopeAdamclisi3.jpg
Traian cu un ofiter
http://en.wikipedia.org/wiki/File:AdamclisiMetope42.jpg
din nou Traian
http://en.wikipedia.org/wiki/File:AdamclisiMetope25.jpg
@Leontes
RăspundețiȘtergerede fapt ce au cucerit romanii a fost 100% din Dacia lui Decebal. Dacii liberi, carpii, costobocii, dacii mari nu erau in aceiasi oala, ei de fapt nici nu s-au aliat cu Decebal, au stat neutri.Oricum, prin controlul intregii infrastructurii spre sud, a Dunarii si a porturilor de la mare, practic romanii ii obligau vrand-nevrand si pe dacii liberi sa ia contact cu ei, fie si numai pentru ale negotului.Nu puteau trai ca pe o insula izolata.
"ca scenele de pe metope nu reprezinta luptele romanilor cu dacii din iarna anului 101-102 din Dobrogea, ci ..."
RăspundețiȘtergereasta o uitasem, desi de pe aici pleaca primele neintelegeri. Monumentul are ca centru de interes batalia de la Tapae, din septembrie 101.Celelalte au fost conflicte minore, ultime zvarcoliri, dupa care Decebal cere pace.Deci nu e nici o iarna ca "target".
o singura intrebare am si eu: daca monumentul ar fi fost de origine daca, autohtona, cum se face ca reprezentarile se termina cu colonisti romani (sau de alta origine decat cea autohtona)? ce natiune invinsa ridica un monument cu deznodamant in favoarea cuceritorilor?...
RăspundețiȘtergereImi place comentariile despre adevarul istoric. Am convingerea ca la acest adevar istoric trebuie studii mai profunde
RăspundețiȘtergere